Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Oh Liverpool ku ...

Tak tahulah entah macam mana jadik minat kat Kelab Bola Liverpool. Teringat masa Form 1 di asrama SMS Kluang Johor dulu, roomate katil sebelah school player, Hishamuddon namanya. Dia selalu beli majalah ‘Shoot’ tapi dia bukannya peminat Liverpool , Entah-entah masa tu Notingham Forest !!! Tapi selalu belek-belek majalah tu, jadi minat. Kenapa Liverpool tidak yang lain entahlah ... I just don’t care sapa pemiliknya, sponsornya malahan kekadang tu pengurusnya sendiri. Yang penting tengok pemainnya beraksi atas padang. Memang banyak asam garam, pahit maung, drama dan kejayaan yang menjadikan Liverpool semakin spesial kepadaku. Teringat nama-nama dari Kevin Keegan, Ian Rush, Kenny Daglish, John Barnes dan Micheal Owen. Rakaman dalam bentuk VCD pencapaian untuk beberapa tahun kebelakang turut menjadi simpanan. Sesekali seronok juga menontonnya .... khusunya game yang Liverpool bangkit selepas ketinggalaan dalam perlawanan 'penting'. That is the beauty of Liverpool ... Sakit hati menonton Malaysia kalah tak sama dengan kepedihan apabila Liverpool kalah.

Tetapi kegagalan DIG untuk membeli kelab Liverpool kepada American ( George Gillett dan Tom Hicks dengan £470million ) dianggap sungguh mengejut dan menyedihkan. Harapan nak gugurkan nama jenama arak kat jersi Liverpool sekarang barangkali musnah sama sekali. Rasanya ada sentimen anti-Islam yang menyebabkan DIG tewas dalam perebutan membeli Liverpool ... sedangkan sebelum ini DIG seakan hampir pasti memiliki kelab tersebut.
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah