Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Pesta Buku Antarabangsa KL 2008 - PWTC

12hb April yang lalu, aku berkesempatan mengunjungi Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2008 di PWTC. Memang masa ini aku pilih walaupun tempoh pesta berlangsung ialah dari 4 hingga 13 April. Orang ramai giler. Sesak di luar PWTC dengan kenderaan dan di dalam dengan pengunjung. Sebenarnya bagiku ke pesta buku ini yang menarik ialah dapat jumpa penulis yang tertentu. Kalau nak kirakan diskaun, dengan kad keahlian kedai buku yang aku ada, sudah boleh dapat dah termasuk buku akademik anak-anak. Selalu solat Jumaat di Surau Intan Bukit Kiara, by default pun sudah 10% diskaun di Kedai Bukunya walaupun tanpa kad diskaun. Kali ini aku berkesempatan bergambar dengan Ustaz Ann Wang Seng dan Faisal Tehrani. Yang Faisal memang targetku nak jumpa beliau.

Pertama kali bila jumpa Faisal, aku tanya beliau, ‘masih ingat lagi ke ?’. ’Tak ingatlah ramai sangat .....’, balasnya. ’Itu yang ceramah di surau dengan budak-budak’. Aku cuba mengingatkan beliau. ’Oooooooooo ... ya, ya, apa khabar Abang Haji sekarang’. Baru dia ingat. Katanya, beliau kini sudah menetap di Sentul dan tidak lagi di Melaka. Malu nak tanya ’bila nak kawin', tetapi malu lagi apabila nak bergambar, kameraku habis bateri. Terpaksa gunakan ku punya SE P990i, jadiklah.

Satu yang tak bestnya pesta 2008 ini ialah pengasingan dewan hingga kepada satu dewan di seberang sungai. Laluan yang dibuat seolah-olah memaksa pengunjung ke sana yang jauh sikit. Tak pasti tahun 2007 buat lagu mana. Ini mungkin menimbulkan juga rungutan kepada syarikat yang menyertai pameran ini kerana tentunya memberikan impak daripada segi jualan. Memandangkan ramai giler orang, aku rasa mungkin boleh buat dua kali setahun dah pastikan semuanya 'sebumbung'.

Masa anak-anakku masih kecik dahulu, aku suka ke pesta buku ini untuk mengalakkan anak-anakku berjinak-jinak dan sukakan buku. Cuba-cuba carik kalau ada persembahan bercerita, temui kartunis selain buku-buku lama yang murah-murah.
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah