Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

SKSJ Serkam Darat, PRU13 & Projek Homestay

Pada 23 Oktober lalu, aku berkesempatan hadir ke Majlis Penutup Program jabatanku, SKSJ di SK Serkam Darat Melaka. Selepas lagu Negaraku dinanyikan beramai-ramai, lagu Melaka Maju jaya pula dinyanyikan. Aku tetiba teringat macam pernah dan biasa saja nyanyikan lagu tersebut. Lalu aku teringata dan ingatan terimbau kembali ketika aku mengikuti Kelas Matrikulasi di SM Muzaffar Shah yang ketika itu dinamakan SM Sains Melaka pada tahun 1981-82.

Nampak sambutan ramai terhadap program Penutup yangaku hadiri. Mungkin kerana sepatutnya dihadiri oleh Ketua Menteri Melaka. Ketua Menteri tidak dapat hadir lantas diwakilkan kepada ADUN setempat. Dikatakan sedang bersama pimpinan partinya bersama untuk program turun padang, bersama rakyat. Yang disini pun bukan rakyat ke ? tetapi di sana mungkin rakyatnya lagi ramai dan kena hadir tunjukkan muka lantaran pimpinan tertinggi kerajaan pusat yang turun.

Semalam pun isterikua 'dipaksa' turun meramaikan majlis untuk menerima kunjungan Timbalan Perdana Menteri, walaupun kelihatannya itu program parti. Ternyata kita masih tidak pro, tidak dapat nak bezakan program parti dan program rasmi kerajaan. Namun itu bulan persoalannya di sini, tetapi gelombang dan bahang pilihanraya ke-13 (PRU13) semakin terasa dan pastinya akan diadakan pada bila-bila masa sahaja.

Di Melaka, warta kerajaan Negeri diterbitkan hari-hari dan jabatan atau agensi kerajaan pusat dan negeri dipaksa membelinya atau melangganinya. Nak agensi dikeluarkan atau dimasukkan dalam suratkhabat tersebut, kenalah aktif buat aktiviti yang menunjukkan kebaikan serta sokongan rakyat terhadap program-program kerajaan.

Berdekatan Serkam darat, aku menginap di sebuat resort di sekitar Alai. Simple saja resortnya tapi nampak praktikal dan murah sahaja. Kemudahan kira ok lah untuk aku yang sekadar nak jadikan tempat berehat.


Namun ini cukup untuk menimbulkan idea bagaimana mengurus dan mengusahakan projek penginapan chalet seperti ini. Kira ala-ala homestay. Tapi entahlah, mungkin nampak macam mudah, tetapi pengurusannya kenalah cekap, baik dan modalnya macamana pula ?

Klik Untuk Lagi Gambar SKSJ Serkam Darat
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2