Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Selamat Tinggal Kontena ?

Dalam meeting AJK Pengurusan KIDaS yang lalu ( 20 Mac ), keputusan di ambil untuk tidak lagi menggunakan kontena. Kontena yang tidak digunakan belum dipastikan hendak digunakan semula untuk tujuan lain, dijual, sedekah or bakar sahaja. Kalau ada proposal, amat dialu-alukan sebab masa PRU12 lalu, ada 'arahan lisan' yang meminta bahawa selepas PRU12 kontena tersebut hendaklah dialihkan segera sebab Tadika hendak dibina ... Tetapi tidak dipastikan se valid mana arahan tersebut selepas PRU12 ? Dalam penyusunan semula kelas nanti, KIDaS perlukan 12 buah kelas sahaja bagi setiap sesi.

Bangunan baru nanti hanya ada 10 kelas sahaja. So sebagai alternatif untuk mengatasi kekurangan ....

a. Dua kelas ( setiap sesi pagi dan petang ) akan terus belajar di kedai yang disewa yang mungkin lebih selesa berbanding dalam kontena.
b. Tambahan dua kelas lagi akan dibina dalam surau, antaranya di berandah sebelah muslimat. Pembinaan dan pengubahsuaian sedang dilakukan sebagaimana gambar berikut ...
Kelas ini akan juga digunakan oleh Surau Al-HIdayah untuk kelas tertentu yang dirancang seperti Klinik Al-Qur'an Dewasa, Klinik Rawatan & Pengubatan Islam, Kelas Tuisyen serta Kelas Fardhu Ain untuk saudara baru.
c. Tahun hadapan KIDaS kita akan hadkan murid hanya dalam bangunan baru sahaja. Harapnya pembinaan SRA dipercepatkan or hantarlah anak ke KAFA / SRI lain ...
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah