Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Pesta Buku Antarabangsa KL 2010

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2010 yang diadakan pada 19 hingga 28 Mac 2010 dikatakan menjadi yang terbesar pernah diadakan di Malaysia. Perkiraan ini adalah berdasarkan bilangan ruang pemaran serta syarikt yang menyertainya. Sebanyak 856 ruang pameran dibuka yang melibatkan 211 syarikat penerbitan termasuk 20 daripada luar negara. Atas kapasiti ini juga, ianya dikatakan bakal menarik lebih ramai pengunjung berbanding tahun sebelumnya.

Aku serta dua anakku berkesempatan mengunjungi pada sebelah petang hari pertama pesta dibuka. Ini lantaran keesokannya, anakku Kausar akan kembali balik semula ke asrama di MRSM Langkawi untuk memulakan sesi persekolahan pada hari Ahad ini setelah seminggu cuti Pertengahan Semester.

Memang ramai orang ketika aku ke sana, namun tidaklah sesak sangat. Mungkin hari pertama dan hari bekerja pulaktu. Kalau weekend tentunya bersesak apabila ibubapa membawa anak masing-masing mengunjungi pesta ini. Ini suatu tabiat yang baik dalam membudayakan anak-anak supaya suka membaca. Malah peluang datang ke pesta buku sememangnya suatu pengalaman yang sangat menarik lantaran terdapat banyak gerai-gerai yang bukan sahaja menjual pelbagai jenis bahan bacaan yang menarik bahkan dijual pada kadar istimewa.

Seperti biasa Pesta Buku adalah peluang untuk membeli buku dengan kadar yang istimewa, serta peluang bertemu dengan selebriti atau penulis. Namun aku termiss sessi bersama Sasterawan Negara A. Samad Said di gerai Institut Terjemahan Negara petang itu. Yang lain takdelah aku terjumpa, selain temah-teman dari Saujana Utama. Dr Fadzly nampaknya sibuk mempromosikan produk Kamus Elektronik Besta yang beliau menjadi Dutanya.

Namun terasa bahawa tiada apa yang begitu istimewa buatku pada kali ini. Bagi penerbit, mereka mampu menjual buku terbitannya sehingga 25% diskaun. Namun bagi penjual, nampaknya setakat 10% sahaja diskaun. Beberapa buku baru yang memang aku nak beli nampaknya tidak kutemui, termasuk di gerai penerbitnya. Tak kan baru setengah hari sudah habis stok ?

Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah