Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Putrajaya ... I'm Coming !!!

Berpindah rumah kadang-kala tidak dapat tidak, terpaksa kita lakukan demi tujuan atau kebaikan tertentu untuk jangka masa yang panjang. Pengalaman aku berpindah rumah 3 kali sebelum ini dapat aku rasainya susah payahnya.

Nampaknya akupun tidak dapat tidak, kena pindah juga nanti. Di samping berpindah tempat kerja dari Pusat Bandar Damansara Kuala Lumpur ke Cyberjaya, aku kena berpindah juga ke kuaters Putrajaya. Tawaran kuaters sudah diterima dan weekend nanti aku sekeluarga pegi survey rumah. Last week pun diberikan kesempatan untuk melawat dan membuat tinjauan isi dalam pejabat baru tempat aku bekerja, iaitu bangunan yang juga baru di Cyberjaya. Besar bukan main tapi belom siap sepenuhnya, tinggal kemasan dalaman dan dijangka kami berpindah pada pertengahan April 2009.

Ini adalah gambar bakal bilik aku. Macamana, ok tak ? Selain set kerusi meja ( agak kecil ) tempat aku bertugas, ada meja buat untuk perbincangan serta set sofa 3 + 2 untuk melayani tetamu barangkali. Aku sukakan warna karpet lantai bilikku. Kira lembut, agak menarik dan menyejukkan mata memandang.

Manakala gambar ini adalah ruang pejabat untuk orang-orang di bawah unit aku. Boleh tahan jugak. Luas kawasan setiap orang, cuma kurang perabot untuk meletakkan barangan serta dokumen. Ke nanti pakai konsep 'paperless' aje ?

Kalau nak diikutkan jarak, antara rumah sekarang dengan ofis baru di Cyberjaya, rasanya ada sejauh 70km. Itupun ikut jalan yang ku rasa paling pantas, iaitu melalui lebuhraya Elite, dari Bukit Jelutong sampai Tol Putrajaya dengan kadar RM 4.70. So kalau 70km X 13 sen minyak sekm = RM 9.10. Kalau pergi balik sudah RM 18.20. Dengan tol RM 4.70 x 2 hala = RM 9.40. Ini bermakna sehari kos perjalanan = RM 18.20 + RM 9.40 = RM 27.60. Jika pukul rata sebulan = 25 hari bekerja, bermakna RM 27.60 X 25 = RM 690. Cukup-cukup eluan perumahan aku. Itu belom masuk maintenance kereta lagi. So aku kira masih berbaloi duduk kuaters berbanding ulang alik rumah ke ofis baru aku.

Minggu lepas, aku menerima beberapa kali SMS yang memberikan maksud untuk bergotong royong pindah rumah Ustaz Hishamuddin dari Jalan Cemara ke Iris Apartmen. Aku sebenarnya ada hal dan dijangka tidak dapat datang. Tetapi sebab SMS tu datangnya berkali-kali, so aku tekadkan diri untuk hadir juga, walaupun lewat. Bimbang memang tak ramai yang turun membantu.

Sekurang-kurangnya aku dapaat idea apabila aku berpindah nanti. Nampak macam tak banyak barangan dalam rumah, sebab dalam almari, kitchen kabinet, rak-rak dan bawah katil. Tetapi aku rasa banyak juga barang yanag perlu diangkut. Harapnya ramai orang yang akan datang membantu, dari mengangkut di rumah lama serta yang menurunkan di rumah kuaters baru nanti. Difahamkan bahawa rumah apartment 3 bilik ( tingkat bawah ) yang seluas 750kaki persegi itu, disewanya pada kadar RM 360. Fuh, mahal juga.
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2