Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Edy Murtabak Yang Istimewa

Berbanding dengan banyak-banyak murtabak yang aku rasa, rasanya Murtabak Ayam Edy amat istimewa. Nak kata yang paling sedap pun, entahlah. Tetapi memasng istimewa dan sedap. Murtabak ini dijual waktu siang hari sahaja. Tetapi di mana lokasinya ? Susah juga nak cerita, tetapi dekat dengan Uniten Bangi, Kedai Beriani Gam Putrajaya ( Resepi Batu Pahat ). Senang-senang Search dengan Geogle Map di 101 darjah 43'53.30"E.

Tetapi biasalah, yang sedap tu payah nak dapat, kena sabar beratur atau menunggu gilirannya. Harganya cuma RM 3.50 dan saiznya memang besar berbaloi. Selalu juga kalua aku singgah atau lalu sana, jika nampak macam ramai orang menunggu Eddy Murtabak, maknanya lama tempoh menunggu dan aku pun tak jadi beli.

Memang selalunya ramai, memang begitu. Di gerai lain turut dijual di gerai-gerai lain ialah air serta pelbagai makanan goreng-gorengan seperti goreng pisang, ubi, keledek, cendawan, cokodok, jemput-jemput dan keropok.

Eddy membuka gerainya dengan dibantu oleh isterinya sebagai cashier, turut bertugas memotong dan membungkus murtabak yang telah siap. Setiap yang datang membuat order akan ditulis di atas kertas catatannya, tetapi aku musykil camana dia boleh kenal siap yang oder sebab bukannya dia tanya atau ambil nama pelanggannya. Entah-entah dia tulis pelanggannya sebagai monyet, beruk, ungka dan lotong ... ha ! ha !

Lihatlah beberapa aksi si Eddy menyediakan murtabak istimewanya. Kelihatan banyak sangat telor digunakan.



Nampak sedap tak ? Mungkin biasa sahaja. Tetapi bagiku, kalau nak makan sekali sekala eloklah sebab aku rasa kandungan kolesterolnya amat tinggi !!!




Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah