Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Pengalaman Di RFC Kluang Johor

Aku mendapat maklum bahawa sehingga kini, baru 4 restoran Radix Fried Chicken ( RFC ) telah dibuka seluruh negara. Bermula di Sg Petani, kemudian di Alor Star, Merbuk dan kini di Kluang Johor. Jauh benar, berbanding di utara di Kedah, tetiba jauh ke selatan di Kluang. Ramai ke umat Islam di bandar sana ? Kini masyarakat Kluang sudah ada pilihan, jadi tiada lagi alasan. RFC adalah suatu imej Halal lagi berorganik yang aku yakini akan menjadi pilihan seluruh masyarakat Malaysia

RFC Kluang terletak Jalan Rambutan berhadapan Kluang Mall. RFC ini dibuka dengan rasminya pada 24 Oktober 2009 oleh Pengarah Urusan HPA, Tuan Haji Ismail Haji Ahmad. Tetapi aku baru mengetahuinya bulan Februari lalu. Lantaran kerana itulah aku singgah bebaru ini kebetulan pulang ke kampong ada jemputan, untuk merasainya sendiri pengalaman di RFC Kluang setelah pernah mengunjungi cawangan pertamanya di Sg Petani juga awal Februari lalu.

Masuk aje, restoran tersebut nampak agak lengang. Ketika itu jam lebih kurang 4.30 petang. Bukan waktu makan tengahari, apatah lagi makan malam. Kami sekeluarga memang tengah lapar belum makan tengahari. Setelah ambil order baru aku perasan yang ramai orang di tingkat atas. Mungkin kerana menemani anak-anak menggunakan taman permainan yang disediakan.

Tetapi berbanding dengan yang pernah kami rasainya di Sg Petani sebelum ini, terasa yang di Kluang nie macam lebih sedap rasanya serta lebih lembut daging ayamnya. Tak kan tak standard or seragam ayam serta resepinya ? Apakah ada pelbagai perasa herbanya selain ori dan pedas ? Selain kemudahan WIFI percuma serta taman permainan kanak-kanak, juga disediakan surau dan tandas di tingkat atas.

Memang aku begitu tertarik dengan kemampuan HPA dan berkeyakinan mereka akan terus berkembang. Dikatakan juga pihak HPA mensasarkan sebanyak 400 RFC seluruh negara, fuh !!! Begitu optimis. Nampaknya restoran ayam goreng lain kena berhati-hati akan saingan yang bakal mereka hadapi. Umat Islam perlu menyokong operasi HPA terutamanya dengan taglinenya, Produk Halal Tanggungjawab Bersama. RFC yang seterusnya dikatakan akan menyusul di Mydin Melaka, Shah Alam, Taman Permata Ampang dan banyak lagi.

RFC menjamin kesemua produk dan servisnya adalah berlandaskan prinsip dan tuntutan Syari’ah Islam. Kesemua proses dan penyediaan adalah dipantau oleh Panel Syari’ah HPA sendiri. Badan ini merupakan himpunan para pakar perunding yang berpengalaman dan berpengetahuan dalam bidang undang-undang dan Syari’ah Islam. Ini memberikan kita keyakinaan bahawa kesemua produk dan servis RFC adalah selamat dan suci mengikut landasan Syari’ah Islam.

Share:

3 Komen:

khalifa alnahyan said...

salam. tn hj.......nak tanya ni kenapa gambar pasal RFC ni tak boleh nak buka....juga gambar warna-warni pekan seramik ayer hitam....

hassan1663 said...

masih tak nampak lagi ke ? Saya ok aje ...

Anonymous said...

Adik Khautsar sentiasa senyum jeee... kekeke..

- Jemay Mapiau

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2