Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Alhamdulillah Kausar Dapat 9A

Mungkin telah dijangka, namun menjelang pengumumannya, aku terasa akan debarannya. Bimbang menjadi sebaliknya. Namun alhamulillah, isteriku call kekira pada jam 11 pagi mengatakan Kausar ( anak bongsuku atau nama sebenarnya Nurul Najihah )dapat 9A, bersama 2 yang lain. Ah, lega. Tradisi nampaknya berkekalan, dapat semua A dalam UPSR dan PMR.

Pencapaian kausar dalam akademik agak konsisten sejak Tingkatan Satu lagi. Keadaan ini berbeza masa di darjah 6 SK Saujana Utama. Dua tahun berturut-turut dapat nombor satu dalam tingkatan Satu dan Dua. 16 pelajar SMKSU dapat semua A tahun ini.

Apabila pindah SMK Putrajaya 11 pun dapat 9A dan nombor satu semasa peperiksaan percubaan PMRnya. Seramai 40 pelajar SMK 11 mendapat semua A.

Seramai 28,188 pelajar yang memperoleh semua A daripada 442,721 calon menduduki PMR tahun ini. Sudah tentunya sekolah berasrama penuh (SBP) atau Maktab Rendah Sains Mara (MRSM) menjadi pilihan utama, selain sekolah menengah menengah kebangsaan agama (SMKA), sekolah berasrama harian dan sekolah menengah teknik atau vokasional.

Bagaimanapun, persaingan memasuki sekolah berkenaan pastinya sengit berikutan tempat yang terhad berbanding jumlah pelajar cemerlang semakin ramai. Harap-harap tu dapat masuk KISAS yang dulunya dipanggil Kolej Islam Kelang atau KIK.
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2