Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Kawal Berat Badan

Balik kampung pada 20 hingga 22 Jun lepas, asyik makan aje. Bila aku timbang berat badan, aku terkejut sebab berat badanku semakin naik ... adussss. Hajat nak kurangkan berat badan, nampak gagal. Sebelum ini berat ku antara 78 hingga 81 kg sahaja. Jumaat 27hb Jun lalu, aku ternampak satu buku yang agak menarik tajuknya, 'Kawal Berat Badan' dengan harga cuma RM9 ( selepas diskaun RM 1 ) aku pun rembat satu.

Sebenarnya lebih menarik untuk aku rembat buku ini ialah penulisnya iaitu rakanku masa di sekolah menengah dahulu ( SM Sains Johor, Kluang ). Sebelum ini aku pernah baca artikelnya yang dipublishkan dalam yahoo group SAJOHA-SPM80, iaitu group student SMSJ yang menduduki SPM tahun 1980. Sehingga kami satu batch masih berhubung menerusi group tersebut.

Berbalik kisah nak kawal berat badan, nampaknya aku kena lebih banyakkan bersenam. Aktiviti skiping tanpa tali dan berbasikal dalam rumah kena teruskan juga. Kalau ikut BMT memang dah over weight nie ... masa tengahari kat ofis pun aku jarang makan. Kalau jemput kenduri disaji makan malam yang 'hebat' pun aku cuma makan buah dan kuih seketul dua. Tapi kenapa naik dan terus naik ??? Aku harap dengan membaca buku ini nanti, sedikit sebanyak dapat membantu aku mengawal berat badanku. Terima kasih Master Herbalis Bahrin Samah.
Share:

1 Komen:

Anonymous said...

cara paling mudah, berpuasa jer laa bro..

~TTB~

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2