Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Ke Pesta Buku Antarabangsa KL 2013

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2013 telah diadakan pada 25 April hingga 5 Mei di tempat biasa iaitu PWTC, Kuala Lumpur. Berbeza dengan tahun-tahun lepas, promosinya dan tumpuannya agak tenggelam berbanding dengan kedatangan Musim Pilihanraya Umum 2013 ( PRU13 ). Mungkin tidak dijangka awal lagi oleh penganjur yang ianya akan diadakan serentak dengan PRU13.

Malah aku sendiri disamping kesibukan dengan pelbagai urusan, hampir tidak dapat menghadiri pesta yang aku hadiri setiap tahun ini. Dapat hadir pun sekejap sahaja iaitu pada hari akhir, memandangkan tempoh pesta akhirnya dipendekkan sehari iaitu sehingga 4 Mei bagi memberi peluang kepada petugas pesta menjalankan kewajipan membuang undi pada 5 Mei. memang aku plan nak datang pada 4 Mei tu.

Kehadiran aku pada petang hari akhir itu agak mendukacitakan. Banyak gerai-gerai yang telah tutup dan sedang ditutup. Banyak gerai-gerai yang pekerjanya sedang bersiap dan berkemas untuk pulang. Itu yang payahnya, sedang pengunjung sibuk hendak memilih buku, gerai-gerai pula hendak dikemas tutup.

Tetapi yang bagusnya pengunjung tidaklah ramai, berbanding kesesakan yang aku alami pada tahun lepas. Aku sendiri pun tidak mempunyai hasrat untuk membeli buku-buku tertentu, sekadar kot-kot terjumpa buku yang menarik.

Kehadiran tawaran buku menerusi on-line dengan pembayaran menerusi kada kredit aku lihat sebagai alternati yang selsesa digunakan. Malah aku juga memilihi beberapa kad ahli untuk beberapa pengedar buku utama di negara kita yang boleh aku manfaatkan untuk mendapatkan buku dengan diskaun 10-15%. Kira okey lah tu …



Sebab lewat menghadiri pesta ini, memang tidak berkesempatan untuk mengikut pelbagai aktiviti samping yang sering diadakan sepanjang pesta buku seperti pelancaran buku, ulasan buku serta persembahan pentas. Ok takpe, harap dapat datang lagi tahun depan jika dipanjangkan umur, insya’allah.

Pertama kali hadir ke pesta buku, tetapi mereka sedang sibuk berkemas gerai. teringat aku yang Pesta Buku Selangor telah diakhiri pada hari Isnin bagi membolehkan pada hari Ahad ketika orang ramai berkunjung, pengusaha gerai sibuk mengemas buku pula.
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2