Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Pesta Buku Antarabangsa KL 2011

Pesta Buku Antarabangsa Kuala Lumpur 2011 bermula pada 22.4.2011 hingga 1.5.2011. Entahlah, diam tak diam rupanya menyambut ulang tahun yang ke-30. Malah rasanya buku yang dibeli masa pesta buku tahun lepas ada yang tidak habis di baca .. ha .. ha. Maklumlah, berdasarkan kajian, rakyat Malaysia dikatakan hanya membaca satu muka surat buku dalam setahun.

Pesta ini dianggap sebagai pemangkin industri buku. Dalam pesta inilah jadi tempat pertemuan langsung penjual / penerbit buku dengan pembeli. Di sini kebiasaannya penjual akan memberikan promosi diskaun buku yang besar. Tapi tidak semua begitu. Pembeli pula akan membeli secara borong kerana harga buku yang ditawarkan pada pesta buku amat murah.

Tapi aku rasa masa aku berkunjung kesana pada petang Sabtu 23 April lalu, tidaklah ramai sangat orang atau orang bersesak di sana. Apakah sebab hujung bulan dan belum dapat gaji lagi. Next weekend, agaknya sesak. Mungkin ini suatu idea yang baik kalau nak berkunjung next year sekiranya hendak mengelakkan kesesakan semasa berjalan dari satu gerai ke gerai yang lain.

Situasa yang selalu kelihatan, ibu bapa untuk membawa anak-anak mereka berkunjung ke pesta buku ini kerana inilah cerminan diri mereka. Kita seringkali menyuruh anak-anak kita membaca buku tetapi bagaimanalah rupa agaknya sekiranya kita sendiri tidak berminat kepada buku?

Namun sekurang-kurangnya dengan membawa anak-anak ke pesta buku ini maka ia akan dapat menyuntik pengalaman indah dalam jiwa anak-anak kita tentang betapa bernilainya sesebuah buku itu. Namun bagiku yang penting ialah aktiviti sampingan seperti sesi memperkata buku dan juta bertemu dengan penulis-penulis yang selama ini hanya dengar namanya sahaja.



Klik untuk lagi gambar
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah