Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Putrajaya, I'm Coming !!! Called Off

Entahlah, tunggu punya tunggu. Deposit rumah pun dah bayar. Tetapi tiada khabar berita. Talipon punya talipon, kata masih dalam renovation, kontraktor belum pulangkan kunci. Sedangkan ikut surat asal, boleh dapat kunci dalam masa 2 bulan. Tapi kini udah nak masuk 3 bulan !!! Tapi OK juga sebab pejabatku pun belum tahu bila nak pindah, sedang barangan kat rumah sekarang dah banyak yang sudah packed masuk kotak. ASTRO tamat awal bulan Mei depan. Siap orang yang beri kotak untuk aku masukkan barangan yang nak dibawa pindah tu tanya, bila nak pindah ? Kalau tak jadik, minta pulangkan balik kotak tu ... ha ! ha ! ha !

Lantas aku diberikan pilihan kuaters di Precint 11 kalau nak cepat masuk. Akupun minta alamat rumah tersebut untuk aku survey. Katanya rumah baru siap dan baru aje dapat CF. Lalu last Saturday akupun pergi membuat kunjungan.

Wah besarnya rumah-rumah yang baru ditawarkan ini. Halaman rumah luas-luas. Boleh letak beberpa khemah kalau nak buat kenduri or rumah terbuka. Berap kali nak kenduri, berap kali nak buat rumah terbuka ? Enam bilik serta 4 bilik mandi. Dapor agak besar, siap dengan kitchen kabinet. Master bedroom ada wardrobe. Bilik air utama ada bathtub. Malah dekat juga dengan Kompleks Sekolah Precint 11(1), jalan kakipun boleh sampai. Terserempak dengan course-mate masa ngaji kat U dulu, yang dia ditawarkan juga kuaters disitu.

Tapi yang tak bestnya, tak sama level. Rumah sebelah boleh 'intai' rumah sebelah yang di level bawah sikit. Pokok masih gondol dan yang paling tak best suasananya tidak menarik. Belakang ada jalan raya dan ladang kelapa sawit. Sudahlah rumah tak berapa ada pagarnya, kalau nak rompak, senang perompak nak lari dengan kereta yang menunggu kat jalan sebelah ladang kelapa sawit tu. Itulah teorinya agaknya.

Fikir punya fikir, datang lagi buat kali ke-dua pada hari berikutnya iaitu hari Ahad. Anakku Kauthar Al-Najihah masam aje melihatkan rumah tu, tak ceria langsung. Ini mengesahkan aku untuk tidak jadik nak duduk rumah tu. Berbanding dengan Precint 14 yang nampak ceria, suasana Putrajaya dan lebih privacy, walapun lebih kecik saiznya daripada rumah yang ditawarkan di Precint 11 tu.

Aku harap dapat pindah angkut barang akhir Mei dan harap juga my wife dapat pindah sekolah di kawasan sekitar yang dipohonnya. Selalunya result permohonan masa cuti sekolah pertengahan tahun ( Jun ). Kalau tak siap juga rumah Precint 14, mungkin terpaksa ambik juga yang di Precint 11 tu. Ofisku entah bila hendak pindah. Sudah banyak kali tangguh. Bil api dan air walaupuncuma sikit, sudah mula bayar. Sekurang-kurangnya 2 bulan diperlukan dari tempoh kelulusan diberikan oleh Perbendaharaan mengenai perlantikan 'mover' yang nak angkut barang-barang ofis, khususnya ICT infra.
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah