Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Wajah Baru Pasar Tani Putrajaya 2013

Sempena dengan Hari Wilayah Persekutuan 2013 pada 1 Februari 2013 yang lalu, FAMA telah melancarkan semula Pasar Tani Putrajaya dengan apa yang dipanggil wajah baru di lokasi yang sama diadakan Pasar Tani pada setiap Selasa dan Jumaat. Aku kebetulan ke Pasar Tani tersebut pada lewat petang itu. Sebenarnya jarang-jarang juga aku ke sana sebab terasa malas.

Sempena pelancaran semula ini, disediakan makanan dengan lauk gulai kawah secara buffet untuk dimakan anggaran 1,000 orang. Nampak ada VIP yang hadir, antaranya President Perbadanan Putrajaya.

Entah, aku pun tidak pasti. Apakah wajah barunya setiap gerai pasar tani di sini, kecuali ada di sesetengah kedai tu baner baru serta gantungan baner segitiga macam bendera bertali, yang digantungkan di bahagian hadapan khemah gerai. Pakaian penjual memang semuanya seragam, Cuma aku tidak pasti sama ada ada perbezaan berbanding dengan sebelumnya, sama ada daripada segi warna dan coraknya.

Kalau FAMA hendak war-warkan bahawa pembelian di Pasar Tani adalah menjimatkan belanja dapor, baik pegawai-pegawai FAMA tu tengok cermin. Cuba buat pembelian bahan mentah seperti sayur, buah, ikan, ayam dan daging di Pasar Tani Putrajaya dan kemudian esok hari buat pembelian yang sama di Pasar tani Dengkil sahaja dan buat perbandingan. Itu belum lagi kalau beli di Mydin Mart Presint 14 atau Pasar Borong Selangor dan buat perbandingan.

Jangan perasanlah. Ingat orang yang duduk di Putrajaya ini orang senang, orang berada yang gajinya RM5-6K sebulan ? Kalau gaji sebanyak itu, baik beli rumah sendiri di luar Putrajaya bukan duduk di kuaters kerajaan.

Kalau ke Pasar Tani Putrajaya tu aku lebih suka beli barang makanan yang sudah siap untuk dimakan sahaja. Harganya pun kira okeylah juga walau tidak ok sangat. Aku selalu beli di Mydin Mart Presint 14 dan kadang kala Pasar Borong Selangor yang terletak tidaklah jauh sangat daripada tempat tinggalku di Presint 14.

Klik Untuk Lagi Gambar
Share:

0 Komen:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah