17 July 2008, probably was not a good day for me. Pagi keluar rumah jam 6.45 dan sampai di exit Tol Plus Damansara jam 7.25. Jalan sesak giler, sampai pejabat 9.20 pagi. ‘Menate beruk betul’, itulah keluhan ku di shoutbox su.net sebaik duduk di kerusi bilikku di pejabat. Siapa ‘menate beruk’ tu ? Pagi tu ada sekatan jalanraya depan bangunan Eastin/The Star, probably bimbang ada rusuhan ekoran penahanan DSAI semalamnya. Polis Yang Bertugas ? Yang Mengarahkannya ? Ketua Polis negara ? Menteri Dalam Negeri ? Penyokong DSAI ? DSAI sendiri ?
Lepas sarapan, aku singgah kejap nak beli setin biskut di sebuah pasaraya yang terletak di tingkat bawah bangunan pejabatku. Lalu aku ambik setin biskut yang tertulus di rak barangan harganya RM 8.69. Tetapi bila di scan di kaunter bayaran, terpapar RM 10.99. Aku komplen, lantas cashier tu minta pembantunya buat semakan. Selang beberapa minit ( lama juga ) muncul kembali pembantunya dan terkial-kial mencari orang lain sambil memegang tanda harga yang diambil dari rak barangan ( barangkali ) … Dalam hatiku tentu harganya RM 8.69. Tapi lama pula mamat tu tercari-cari dan queue semakin panjang. Lantas aku katakan, ‘kansel ajelah, lambat sangat’, kepada cashier tu dan aku berlalu pergi, tak jadi nak beli.
Ku kira ini bukan pertama kai aku ‘terkena’ di pasaraya tersebut. Lalu aku cuba launch report thru website pasaraya tersebut. Tapi bila tekan ‘sumbut’, tak jalan. Maknanya tah berja untuk dihantar. Hatuku makin geram, bad daylah kataka. Lantas aku telefon ‘customer services’ dan buat 2 komplen. Pertama, komplen kat website tak berfungsi dan keduanya hal harga barang yang tak sama antara yang dipaparkan di rak dengan yang discan di cashier.
Tadi aku singgah lagi ke pasaraya tersebut. Nampak ada satu poster sebagaimana dalam gambar. ‘Sekiranya Harga Yang Diimbas Berbeza dari Harga Yang DiPamerkan, Maka Harga Yang Terendah Akan Diberikan. Sekian. Terima Kasih’. Dalam hatiku, ini tentunya setelah aku lakukan komplen tempohari. Tapi bila ku lihat semula rega di rak barangan, ( seingatan aku jenama tin biskut yang sama ) harganya adalah RM 10.99.
Lepas sarapan, aku singgah kejap nak beli setin biskut di sebuah pasaraya yang terletak di tingkat bawah bangunan pejabatku. Lalu aku ambik setin biskut yang tertulus di rak barangan harganya RM 8.69. Tetapi bila di scan di kaunter bayaran, terpapar RM 10.99. Aku komplen, lantas cashier tu minta pembantunya buat semakan. Selang beberapa minit ( lama juga ) muncul kembali pembantunya dan terkial-kial mencari orang lain sambil memegang tanda harga yang diambil dari rak barangan ( barangkali ) … Dalam hatiku tentu harganya RM 8.69. Tapi lama pula mamat tu tercari-cari dan queue semakin panjang. Lantas aku katakan, ‘kansel ajelah, lambat sangat’, kepada cashier tu dan aku berlalu pergi, tak jadi nak beli.
Ku kira ini bukan pertama kai aku ‘terkena’ di pasaraya tersebut. Lalu aku cuba launch report thru website pasaraya tersebut. Tapi bila tekan ‘sumbut’, tak jalan. Maknanya tah berja untuk dihantar. Hatuku makin geram, bad daylah kataka. Lantas aku telefon ‘customer services’ dan buat 2 komplen. Pertama, komplen kat website tak berfungsi dan keduanya hal harga barang yang tak sama antara yang dipaparkan di rak dengan yang discan di cashier.
Tadi aku singgah lagi ke pasaraya tersebut. Nampak ada satu poster sebagaimana dalam gambar. ‘Sekiranya Harga Yang Diimbas Berbeza dari Harga Yang DiPamerkan, Maka Harga Yang Terendah Akan Diberikan. Sekian. Terima Kasih’. Dalam hatiku, ini tentunya setelah aku lakukan komplen tempohari. Tapi bila ku lihat semula rega di rak barangan, ( seingatan aku jenama tin biskut yang sama ) harganya adalah RM 10.99.