Harap maaf ... Blog ini sedang dibangunkan semula .. akan kembal menemui anda !!!

Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Transaksi Online - Mudahnya

Hidup makin senang apabila berurusan menerusi internet. Last month aku Renew Lesen Memandu menerusi internet. Lepas 3 hari, aku terima salinan atau slip pembaharuan lesen berkenaan. Aku buat pun sebab masa expired, tak jumpa di mana ku letakkan lesen induknya. Kalau pegi kaunter tentu ditanya mana lesen asal. Kalau tidak kena denda RM30 sebab hilang. So ini satu alternatif untuk ngelak daripada di denda. Kalau di tahan untuk pemeriksaan, cakap aje ada dalam Mykad. Tetapi lepas itu memang aku kebetulan ada singgah di Pejabat JPJ untuk update maklumat lesen memandu ke dalam Mykad secara percuma. Tapi tak ingat di Pejabat JPJ mana.

Last month juga tu juga aku beli tiket pergi dengan bas Transliner serta balik dengan Firefly menerusi internet, KL-Kuala Terengganu. Cetakan selepas transaksi yang bersaiz A4 tu terus menjadi tiket. Tiada extra or service caj dikenakan.

Tadi pula aku apply untuk renew roadtax atau LKM menerusi internet di www.myeg.com.my. Ah ... mudahnya sekali dengan tuntut ribet. Wang ribet akan dimasukkan ke dalam akaun bank aku. Walaupun ada service charge, tapi very minimal dan anggaplah we pay for the convenience. Daripada nak keluar mendapatkan kereta, jem, parking dan masa, lebih baik terus ke intrnet. So, tak payah ambik geran kereta yang tersimpan di bank ( sudahlah jauh ) untuk renew LKM. Tetapi barangkali pihak bank tidak berapa gemar kaedah ini.
Share:

0 Komen:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah