Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

@MAHA 2010

Ekoran daripada kejayaan MAHA2008 sehingga tercata sebagai pameran terbesar di Asia Tenggara, kini tiba pula MAHA2010 yang juga berlangsung di tempat yang sama. MAHA2010 berlangsung dari 26 November hingga 5 Disember 2010. Luas, memang luas dan amat sesuai untuk dikunjungi sambil nak exercise kaki.

Walaupun pengangkutan disediakan dari satu zon pameran ke zon pameran yang lain, namun kekuatan kaki untuk berjalan dari satu gerai pameran ke gerai pameran lain amat diperlukan sama ada secara sedar atau tidak lantaran asyik melayan bahan pemeran yang disediakan.

Pameran tahunan ini menjanjikan teknologi terkini dengan demonstrasi yang lebih menarik dan tepat dengan juga aktiviti perdagangan yang akan menarik para pengunjung perdagangan tempatan dan luar negeri. Ia merupakan pameran para pengeluar, petani, nelayan dan penternak terbaik di Malaysia.

MAHA International & HPPNK 2010 adalah satu landasan memperkenalkan syarikat pengeluaran produk agro dan makanan yang terbaik di Malaysia. Lebih daripada 950 jabatan and agensi pertanian, syarikat-syarikat swasta dan industri kecil sederhana akan mengambil bahagian. MAHA International & HPPNK 2010 mempamerkan produk pertanian daripada 28 negara.

Memandangkan kawasan pameran terlalu luas, rasanya tidak cukup untuk dikunjungi selama satu hari. Kurang-kurangnya dua hari. Banyak tempat yang tidak sempat aku kunjungi. Tetapi yang menariknya kali ini ada Pavillion mengikut negeri-negeri di Malaysia. memasing negeri dengan pelbagai gaya kreativiti mempromosikan industri pertanian yang terdapat dalam negeri masing-masing.



Klik untuk lagi gambar

Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2