Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Kenangan PRU12 Dun Kota Putra Besut

Semasa pengundian dalam Pilihanraya Umum Ke-12 ( PRU12 ) lalu, aku pulang ke Besut bagi menunaikan tanggungjawab dan hak sebagai warganegara Malaysia. PRU12 telah mencatatkan keputusan yang mengejutkan semua pihak. Ramai Menteri kanan tewas dan beberapa buah negeri kini jatuh kepada ‘pembangkang’. Tetapi Terengganu masih macam itu, entahlah … sukar difahami pengundi Terengganu. Gambar berikut adalah yang sempat aku rakamkan di Pusat Pembuangan Undi SK Pengkalan Nyireh bagi DUN Kota Raja, Besut Terengganu.

Share:

Hal KIDaS Jadi Modal Kempen PRU12

Semasa dalam perjalanan pulang mengundi, beberapa rakan ku call sebab KIDaS dijadikan modal kempen untuk meraih undi. Malas nak fikir panjang lantas aku minta rakaan ku jawabkan sebagaimana SMS berikut, ""Saya kesal bila kidas diheret dlm percaturan politik menjelang pru12. Saya akan jawap lepas pru. Mohon siar dlm sunet".

3 hari lepas PRU12 aku baru dapat baca flyer yang dimaksudkan ... menarik tapi tak tahulah macamana nak jawab ... cumanya, seingataan saya tidak pernah saya menerima dua kali jemputan tersebut, sama ada secara lisan mahupun bersurat. Mungkin cuma hal-ehwal borak-borak di meja kopi lantas dijadikan modal 'kempen' meraih simpati dan sokongan, oleh itu saya rasa saya nak abaikan aje flyer tersebut ... tiada rahasia besar yang ingin disembunyikan.

Tambahan pula usaha nak bina KIDaS tu rasanya lebih dahulu dilakukan berbanding dengan kelahiran mana-mana pertubuhan politik di Saujana Utama. Mula bina bukan bermakna mula curucuk start di ketuk. Ini termasuk dua kali dibentangkan kepada YB Amiruddin semasa perjumpaan dengan NGO-NGO di Saujana Utama ( di Surau An-Nur dan Al-Hidayah .. tidak ingat tarikh ) dan sekali kepada YB Daud Tariheap di SMK Saujana Utama ... Seingatan saya, hasrat ini secara umumnya juga dimaklumkan dalam pertemuan antara AJK 'Tertinggi' Surau Al-Hidayah dengan AJK Tertinggi serta Biro Agama pertubuhan politik berkenaan ( tak ingat tarikh ).


Saya rasa keseluruhan AJK Al-Hidayah, KIDaS serta pembinaan KIDaS sedar akan pembinaan KIDaS adalah untuk mesyarakat sekitar. Kami juga sedar akan pelbagai pihak yang memberikan sumbangan ... ini juga selaras dengan slogan Surau Al-Hidayah iaitu, 'Al-Hidayah Untuk Semua'. 'Al-HIdayah' dalam erti kata fizikal surau sebagai 'focal point', tetapi mudah-mudahan memberikan 'petunjuk' kepada kita semua.

Sekiranya sesiapa ingin membantu, dipersilakan. Tidak perlu tunggu orang mohon datang 'mengadap' dan 'bersembah' kerana mereka mungkin 'malu' atau ada alasan lain. Banyak pembangunan lain yang diperlukan dan rasanya sedang bermasalah ( berdasarkan pandangan mata ) di Saujana Utama. Bantulah mereka dan jangan tumpuan hanya kepada Al-Hidayah. Tidak perlu tunggu dapat permohonan rasmi atau mereka sendiri datang 'menyembah'.

Senario politik telah berubah, cerita panjang pun buang masa sahaja. Pihak KIDaS akan berusaha terus memastikan KIDaS akan dapat digunakan seawal April 2008. Bantu dan doakan kami, untuk kepentingan bersama. Insya'allah.

Sekian. Ampun maaf dari saya ... akhir kata terimalah sebahagian lirik lagu dendangan Ustaz Akhil Hayy ( yg akan berkunjung sekali lagi di Surau Al-Hidayah pada 11 May ) ...

Ikhlas Dariku ..

Aku bukan seperti engkau sangkakan
pura-pura di dalam berjuang
Aku tidak pandai menyulam rahsia
juga tak pandai bermadah pujangga

jika ada benci di hati
oh katakanlah padaku..
relaku terima walau kutukan
asalkan aqidah terjaga..
kerana tidak sanggup lagi..
mempermainkan dustur Ilahi..
hakikat hati tak terluka
walau zahirnya ada yang ketawa..
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah