Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Pesta Belon Udara Panas Putrajaya Ke-3

Pesta Belon Udara Panas Antarabangsa Putrajaya Ke-3 berlangsung pada 17 - 20 Mac 2011. Walaupun merupakan kali ketiga diadakan, tetapi kali kedua sempat aku kunjungi. Kali pertama tahun lepas. Jika dibandingkan dengan tahun lepas, tahun ini aku lebih eager nak ambil gambar dan dapatkan photo yang memberangsangkan. Bukan nak tahu tentang sejarah serta bagaimana serta belon boleh 'terbang' diangkasa. Jadi aku catatkan dalam dalam blog ini sekadar untuk mengabadikan kenangan sepanjang kunjungan aku ke sana.

Namun hujan yang turun beberapa kali serta kaedaan langit yang mendung nampaknya mengurangkan kerancakan pesta belon kali ini. Tapi orang tetap ramai dan kesesakan berlaku di sekitar tapak pesta, walaupun tidaklah sebanyak gerai seperti pada tahun lepas.

Keadaan langit yang mendung melunturkan harapan mendapatkan photo yang menarik. Ini kerana belon tu macam biasa aje, tetapi pemandangan di belakangnya seperti awan dan langit boleh memberikan photo yang menarik. Seorang Mat Saleh mengalamai kekecewaan setelah dua hari ke pesta kali ini, tapi gagal memdapat photo yang memberangsangkan. Nak buat camana, sudah kuasa Allah.

Pada malam Ahad 19 Mac 2011 kami berkumpul dekat Masjid Besi untuk menyaksikan pula pertunjukan bunga api.

Namun tak banyak bunga api yang dimainkan, tambahan asap yang terhasil sejak dari letusan bunga api pertama menghalang pemandangan bagi menyaksikan bunga api di udara.

Rasanya pesta ini bakal diadakan lagi di Putrajaya pada setiap cuti sekolah pertengahan penggal @ semester pertama. So tunggu pulak pada tahun hadapan nampaknya.

Klik Untuk Lihat Lagi Gambar
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah