Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Tahniah "Kak Di" SPM 2007 - 11A

Ah, sibuk betul sekarang ... sama ada di ofis, rumah, serta aktiviti dan perancangan seharian. Aku sebenarnya nak pinda layout blogku ini, tapi asyik 'ada error' dan masih gagal sebelum bercadang nak tulis banyak-banyak. Anyway kelegaan yang amat sangat bila Kak Di ( anak ke-3 ku ) dapat 11A ( 7A1, 4A2 ) dan 1B3 dalam SPM yang baru diumumkan pada 12 Mac lalu. Walaupun tidak mencapai sasaran peribadi anakku itu, namun syukur dengan keputusan yang ku kira cukup memberangsangkan. 12 April nanti kenalah pegi sekolahnya untuk majlis penyampaian anugerah kecemerlangan.
Share:

Kursus Pemantapan Aplikasi Lesen Memandu MyKad

Kursus Pemantapan Pelaksanaan Aplikasi Kemaskini Maklumat Lesen Memandu Ke Dalam Mykad bagi meningkat dan memantapkan pelaksanaan transaksi kemaskini maklumat lesen memandu ke dalam MyKad di kaunter Pejabat dan Cawangan JPJ seluruh negara telah di adakan pada 10 hingga 14 Mac 2008 di Akademi Pengangkutan Jalan Malaysia, Melaka. Ini juga sebagai persediaan selaras dengan cadangan untuk menamatkan penggunaan lesen bersalut plastik yang digunakan sekarang. Sebaliknya Mykad sahaja.

Mungkin rungutan timbul,bagaimana hendak tahu bila tamat tempoh lesen memandu. Ada beberapa cara. Pertama, boleh semak secara percuma di www.jpj.gov.my. Keduanya semakan menerusi SMS dengan menaipkan JPJNo Kad Pengenalan then send to 32252. Cajnya rasanya lebih kurang RM 0.65 sahaja. In the future, ada beberapa saluran lain akan diperkenalan. Kalau polis tanya, jawab aje lesen dalam Mykad. Tak payah susah-susahkan fikiran.

Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah