Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Kenangan Kembara Korban Kemboja 2019

Berpeluang Menyembelih Sendiri Lembu Korban ..

Singgah ambil angin segar

2 Februari 2019 ...

Tugasan Baru penghujung 2019

Balik2 cuti panjang, dapat tugasan baru musim2 tengkujoh ni ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Harga Beras Naik Menggiler ....

Kali terakhir sebelum ini aku beli beras ialah kekira 3 minggu yang lalu pada kadar RM 18 untuk 10 kg. Masa itu sudah kedengaran berlakunya kekurangan beras. Aku tidak kisah sebab nampaknya harga masih macam biasa aje. Tapi bila aku nak beli beras tadi, aku terkejut sebab beras yang sama jenamanya di rangkaian pasaraya yang sama ( walaupun lokasinya berbeza ), sudah menjadi RM 28.89. Yang lain sekitar RM 30. Lebih 50% kenaikan. Giler betul … Apa yang telah berlaku sehingga begitu tinggi kenaikkannya. Memang benar-benar kekurangan ke sekarang atau sekadar konspirasi oleh penanam padi atau pengedar beras ? Benarkah kerajaan tidak dapat berbuat apa-apa dengan beralasankan fenomena global ... Apakah juga kerana menurunnya nilai USD ?

Tentunya harga nasi lemak, nasi goreng, nasi kerabu or sebarang nasi yang dijual di pasar malam or restoran akan naik juga. Pak Menteri pulak syorkan makan ubi dan keledek …adusss !!! Mana bisa makan ubi or keledek dengan gulai kari, rendang, asam pedas, sambal tumis, ulam-ulaman ? Apakah jagung juga menjadi pilihan ... aku suka jagung, tapi tak terfikir nak dijadikan makanan ruji pulak !!!
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah