Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikan pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, pahit, indah, muram, genting & gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

Jika Masa Lalu Bisa Diputar Kembali ..

10 Februari 2019 : Singgah sekadar nak ambil gambar.

Menjamu Mata Di Bukit Keluang

3 Februari 2019 : Photobooth baru sebagai tarikan pengunjung ke Bukit Keluang, Besut.

Singgah di Pasat Siti Khadijah, Kota Bharu

4 Februari 2017 : Kenangan Singgah di Pasar Siti Khadijah, Kota Bharu.

Masjid Selat Melaka

Destinasi wajib kunjungi jika ke Melaka sambil rehat dan solat ..

Ronda-ronda Dataran Putra, Putrajaya

Sekali-sekala ambil angin malam.

Kausar : Selamat Menghadapi SPM 2011

Belum pun SPM 2011 bermula, tapi dah buat Hari Graduasi. Itulah yang dilakukan oleh MRSM Langkawi dan aku kira juga di semua MRSM seluruh negara. Hari Graduasi ini dibuat berasaskan keputusan peperiksaan percubaan SPM yang diadakan sebaik Cuti Raya Aidil Fitri yang lalu. Aku dan isteri berkesempatan hadir bagi memberikan semangat kepada anak bungsuku, Kausar yang bakal menduduki SPM tidak lama lagi.

Ujian bertulis SPM 2011 akan berlangsung mulai 14 November sehingga akhir bulan ini. Jika bagi Kausar ianya suatu yang mendebarakan. Lebih-lebih lagilah ibubapanya. Namun tidak dapat tidak, semua perlu ditempuhi juga dan tidak boleh dielakkan. Hanya usaha serta doa mengiringi perjuangan menghadapi SPM. Selamat menghadapi SPM, semoga dipermudahkan Allah dan mendapat keputusan yang cemerlang nanti.

Ramai juga yang hadir khususnya ibubapa dan ahli keluarga pada Hari Graduasi MRSM Langkawi yang telah diadakan pada 29 Oktober 2011 di Dewan Besar MRSM Langkawi. Majlis telah dirasmikan oleh Prof Dr Khudzir bin Hj Ahmad, Rektor UITM Perlis.


Graduan yang terlibat adalah merupakan calon yang telah menduduki PMR baru-baru ini dan calon SPM. Sebaik majlis, pelajar PMR terus dibenarkan balik dan bercuti akhir tahun. Wah, panjangnya cuti mereka ...

Dalam majlis tersebut Kausar memperolehi Anugerah Sijil Graduasi Kelas Pertama Tingkatan 5. Seramai 64 orang memperolehi anugerah dalam kelas yang sama, tetapi daripada segi ranking, Kausar menduduki tempat ke-11. Kausar juga memperolehi anugerah pelajar terbaik bagi subjek Pengetahuan Agama Islam. Tahniah diucapkan, semoga terus cemerlang dalam SPM sebenar nanti.

Lagi Gambar Sekitar Hari Gradusi MRSM Langkawi 2011
Share:

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

Blog Tazkirah