Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

14 Okt : Hari Raya Kedua

Pagi semasa sarapan pagi, dengar cerita Abu Dzar yang dikejor polis semasa kejadian kononnya 'rusuhan' di Batu Burok Terengganu. Baginya kejadian tersebut memang dirancang dan sehingga kini 'pembakar bendera' masih gagal ditangkap. Sebaliknya yang ditangkap ada yang tak ada kena mengena dan kebetulan lalu situ. ABu Dadar juga baru balik 12hb daripada Wales. Cuti 2 minggu, tiket pegi balik RM4,200. Masih mengaji buat Master. Tengah bersembang, Rahman talipon dari Kanada. Adake Kak Yong anak sulongku tanya , 'bila Rahman naka balik ?'.



Lepas bersiap ke rumah Nuar, makan nasi minyak dan lontong. Then ke rumah Ayah Long, semalam tak sempat singgah untuk rasa satenya. Ramai orang dalam rumah ayah Long, maklumlah anak pun ramai. Lepas tu balik rumah dan dirumah keluarga Mok Cik Chah ( Habsah ) datang termasuk yang aku kenal rapat iaitu Tarmizi yang masih kerja dengan FRIM.

Petang lepas asar, Su Lan dan Ayah Chik balik. Aku sekelurga pun jalan ke Pantai Air Tawar dan Bukit Keluang. Ramai orang 'beraya' dipantai rupanya. Sikap rakyat 'terengganu Bistari' masih tidak berubah juga. Sampah bekas minuman buang atau tinggal merata. Ataukah ini sikap rakyat Malaysia, khususnya Melayu ? Sebelum balik rumah, cari Sata dan ketemu juga. walaupun mahal sikit.
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2