Selamat Datang
Terima Kasih Atas Kunjungan

Kendatipun sekadar catatan peribadi, mana yang baik jadikanlah pengajaran. Mana yang kurang sesuai jadikanlah sempadan. Dalam kehidupan ini, ada saat manis, saat pahit, indah, muram, genting dan gembira. Semoga Allah memberkati hidup kita.

15 Okt : Hari Raya Ketiga ( Travelling Day )

Pagi bersiap untuk bertolak ke Johor. Jam 8.30 bertolak. Since perjalanan dijangka sampai malam, maka aku ambil keputusan berpuasa. Tengah jalan selisih dan berhenti beraya di Pantai Penarik dengan Che Ngoh Zali. Anak kedua Che Ngoh, Suhaimi yang suatu ketika dulu koma setahun kerana xciden, semakin baik pulihnya. Kakaknya Suriati kini jadi Guru J-QAF di sekolah berdekatan.



Tiba di Pasar Payang jam 11.00. Terbeli juga baju batik warna biru sebab ada 'offer'. Melihatkan kain songket yang beratus-ratus reganya, siapalah yang memakainya. Dengan kehadiran songket India dan Bangladesh yang murah dan tidak kurang cantiknya, ini suatu cabaran kepada industri songket Malaysia/Terengganu yang aku yakin ada kesan negatifnya.

Sebelum meneruskan perjalanan, singgah di Stesen Minyal Shell Batu Burok tempat Su Lan dan isteri serta Abu Dzar kerja. Perjalanan kira lancar, dari Ajil, Bukit Besi, Jabor, Gambang, Segamat dan berhenti mahgrib serta buka posa di Masjid Chaah. Sampai rumah jam 9.30malam.
Share:

0 Komen:

Blog Tazkirah

Penafian

Pengunjung boleh menggunakan maklumat dan gambar dalam blog ini untuk sebarang tujuan kebaikan. Digalakkan agar dinyatakan kredit kepada blog ini. Namun, atas sebarang kehilangan, kerosakan, kesusahan atau gangguan yang timbul kerana menggunakan maklumat dalam blog ini adalah tanggungjawab masing-masing.

Harian Metro

The Star Online

Pengunjung

Pengunjung 2

free counters

Total Pageviews

kata2